+31 35 711 0876 Support Center   Remote Help

Software Assurance Voordelen

Recht op nieuwe versies
Met het voordeel 'Recht op nieuwe versies' hebben klanten met Volumelicenties recht op nieuwe versies van software voor elke licentie waarop Software Assurance van toepassing is. Dit voordeel kan klanten helpen de kosten voor aanschaf van software terug te brengen en de inkoop en prognoses te vereenvoudigen, terwijl er tegelijkertijd toegang is tot de laatste upgrades.


Gespreide betalingen
Klanten met de licenties Microsoft Open Value, Microsoft Open Value Subscription, Microsoft Select License, Select License Software Assurance membership, Microsoft Select Plus, Select Plus Software Assurance membership, Microsoft Enterprise Agreement en Microsoft Enterprise Subscription Agreement kunnen in jaarlijkse termijnen betalen in plaats van in één groot bedrag vooraf voor licentiepakketten en pakketten met Software Assurance — hierdoor blijven fondsen beschikbaar voor implementaties van andere projecten. Dit voordeel helpt aanvangsuitgaven te beperken en maakt budgettering voorspelbaar voor de volgende drie jaar. Dit kan leiden tot langetermijnbesparingen op kapitaaluitgaven.


Packaged Services
Klanten kunnen een efficiënte en succesvolle implementatie plannen en voorbereiden door gebruik te maken van een groot scala van diensten die worden geleverd door vooraf goedgekeurde implementatiepartners. Er worden vier typen diensten aangeboden:

Desktop Deployment Planning Services
Help grote organisaties de zakelijke waarde van een upgrade van hun software voor Windows-desktopbesturingssystemen en het Microsoft Office system inzien en rol nieuwe versies gemakkelijker uit. Leer meer over volautomatische methodologieën waarmee implementaties en updates worden geautomatiseerd. Desktop Deployment Planning Services (DDPS) helpen de kosten en complexiteit van software-implementaties terug te brengen met behulp van deskundige plannings- en automatiseringshulpmiddelen die worden geleverd door gecertificeerde en gekwalificeerde partners. Hierdoor wordt de productiviteit van IT verhoogd.

SharePoint Deployment Planning Services
Microsoft Certified Partners en Microsoft Consulting Services kunnen SharePoint Deployment Planning Services (SDPS) aanbieden, die geavanceerde technieken, processen en hulpmiddelen bij klanten introduceren, om hen te assisteren bij de implementatie van Microsoft SharePoint Server. Bekijk hoe u training en certificering kunt krijgen om SDPS te kunnen leveren — en uw opbrengsten kunt verhogen.



Exchange Deployment Planning Services
Het Exchange Deployment Planning Services- programma (EDPS) is ontworpen om klanten te begeleiden bij de planningsfase van een implementatie van Microsoft Exchange Server. Er worden gestructureerde besprekingen gehouden door vooraf goedgekeurde EDPS-partners.



Business Value Planning Services
Het Business Value Planning Services-programma (BVPS) is ontworpen om klanten te helpen de waarde van het Microsoft Office system voor hun bedrijf te identificeren, aan te wenden en te kwantificeren.Door middel van gestructureerde presentaties werkt een vooraf goedgekeurde BVPS-partner samen met klanten om verbeteringen te vinden en te ontwerpen voor bestaande bedrijfsprocessen met behulp van Office system-technologie.


Het voordeel Packaged Services is beschikbaar voor uw klanten met de licenties Open Value, Open Value Subscription, Select License Software Assurance membership, Select Plus Software Assurance membership, Enterprise Agreement en Enterprise Subscription Agreement op basis van het aantal gekwalificeerde licenties waarop Software Assurance van toepassing is.


Windows 7 Enterprise
Het besturingssysteem Windows 7 Enterprise— een exclusieve versie voor middelgrote tot grote organisaties met Software Assurance — helpt klanten goede oplossingen te vinden voor het beschermen van gevoelige gegevens, verbeteren van de compatibiliteit van toepassingen en het vereenvoudigen van beheer en implementatie op IT-gebied. Het omvat alle functionaliteit van het besturingssysteem Windows 7 Professional, samen met Windows Bitlocker-stationsversleuteling, vier aanvullende virtuele besturingssysteemlicenties die kunnen worden gebruikt met Microsoft Virtual PC 2007, een meertalige gebruikersinterface en een subsysteem voor UNIX- en Linux-toepassingen. Klanten met een Volumelicentie hebben recht op één Windows 7 Enterprise-licentie voor elke licentie voor een Windows-desktopbesturingssysteem waarop Software Assurance van toepassing is.

Bovendien zijn twee aanvullende abonnementslicenties exclusief beschikbaar voor klanten met de licenties Open Value, Open Value Subscription, Select License, Select License Software Assurance membership, Select Plus, Select Plus Software Assurance membership, Enterprise Agreement en Enterprise Subscription Agreement met Windows-desktopbesturingssysteemlicenties waarop Software Assurance van toepassing is, om de waarde van Windows 7 Enterprise nog verder te verhogen:

Microsoft Desktop Optimization Pack voor Software Assurance
Het Microsoft Desktop Optimization Pack (MDOP) is een dynamische desktop-oplossing die als aanvullende abonnementslicentie beschikbaar is voor klanten met Software Assurance. Klanten kunnen zoveel MDOP-licenties verkrijgen als ze wensen, tot maximaal het aantal Windows-desktoplicenties waarop Software Assurance van toepassing is.

De Windows Virtual Enterprise Centralized Desktop (VECD) is een flexibele licentie op basis van een abonnement, voor klanten in het grootbedrijf en 'early adopters' met Windows-desktoplicenties waarop Software Assurance van toepassing is, die zakelijke versies van Windows willen gebruiken in scenario's waarin zowel centralisatie als virtualisatie wordt gebruikt. Download de VECD-licentiegids voor meer informatie.

Windows 7 Enterprise is het ideale besturingssysteem voor klanten in het grootbedrijf, terwijl het besturingssysteem Windows 7 Ultimate ideaal geschikt is voor consumenten en zich goed leent voor gebruik in vergaderzalen en opleidingsruimten van grote bedrijven. Aangezien Windows 7 Enterprise alle functies bevat van Windows 7 Ultimate — inclusief Windows Media Center — is Windows 7 Ultimate niet beschikbaar via Volumelicenties. Klanten die momenteel gemachtigd zijn het besturingssysteem Windows Vista Ultimate te gebruiken, behouden toegang tot de productsleutels en media van Windows Vista Ultimate.

Aangezien Windows 7 Enterprise en Windows 7 Professional het afspelen van dvd's ondersteunen, is er geen aanvullende codec-licentie vereist.


Trainingsvouchers
Er zijn trainingsvouchers beschikbaar voor een bepaald aantal technische cursussen die worden gegeven door Microsoft Certified Partners for Learning Solutions voor klanten met de licenties Open Value, Open Value Subscription, Select License Software Assurance membership, Select Plus Software Assurance membership, Enterprise Agreement en Enterprise Subscription Agreement.


Microsoft E-Learning
Online cursussen maken het voor gebruikers en IT-professionals mogelijk nieuwe toepassingen te leren gebruiken in hun eigen tempo, vanaf nagenoeg elke locatie en op elk gewenst moment. E-Learning is beschikbaar voor klanten met de licenties Open Value, Open Value Subscription, Select License, Select License Software Assurance membership, Select Plus, Select Plus Software Assurance membership, Enterprise Agreement en Enterprise Subscription Agreement. Het aantal gebruikers dat toegang krijgt tot de cursus, is gebaseerd op het aantal licenties voor bepaalde producten, waarop Software Assurance van toepassing is. Welke producten in aanmerking komen, varieert per productgroep (applicaties, systemen en servers).


Employee Purchase Program

Het Employee Purchase Program (EPP) biedt kortingen op aanbevolen verkoopprijzen voor sommige zeer populaire productiviteits- en entertainmentproducten van Microsoft. Dit voordeel kan de werknemerstevredenheid bevorderen en is beschikbaar voor klanten met de licenties Open Value (alleen voor de gehele onderneming), Open Value Subscription, Select License Software Assurance membership, Select Plus Software Assurance membership, Enterprise Agreement en Enterprise Subscription Agreement.

Uw klanten kunnen de website voor bestellingen van het Employee Purchase Program gebruiken om toegang te krijgen tot de gewenste producten — sneller en gemakkelijker — en deze website bevat afbeeldingen van producten, duidelijke productbeschrijvingen, betere zoekmogelijkheden en betalingsverwerking met bestellingsgeschiedenis. Als klanten hulp nodig hebben bij de nieuwe website voor bestellingen, kunnen zij een e-mail sturen naar klantondersteuning vi a

    *
      Noord-Amerika: saepp@one.microsoft.upgrade.com
    *
      Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA): eppvalue@msdirectservices.com
    *
      Azië-Pacific (behalve Japan): mvlsapac@microsoft.com
    *
      Japan: mvlsjp@microsoft.com
    *
      Latijns-Amerika (LATAM): epp-la@microsoft.com
    *
      European Operations Centre (EOC): mvlshelpe@msdirectservices.com
    *
      Asia Pacific Operations Centre (APOC): licomm@microsoft.com

Home Use Program
Voor elke applicatielicentie voor het Office system waarop Software Assurance van toepassing is, hebben uw klanten met Volumelicenties recht op één exemplaar van het overeenkomstige product voor thuisgebruik. Het voordeel Home Use Program (HUP) machtigt werknemers hun thuiscomputers te gebruiken om dezelfde Office system-software uit te voeren die is geïnstalleerd op hun computers op hun werk. Dit spaart de volledige kosten uit van een Microsoft Office Work-at-Home-licensie en kan flexibel werken mogelijk maken en de productiviteit en tevredenheid van werknemers verhogen.

Uw klanten kunnen de website voor bestellingen van het Home Use Program gebruiken om toegang te krijgen tot de gewenste producten — sneller en gemakkelijker — en deze website bevat afbeeldingen van producten, duidelijke productbeschrijvingen, betere zoekmogelijkheden en betalingsverwerking met bestellingsgeschiedenis. Als uw klanten hulp nodig hebben bij de nieuwe website voor bestellingen, kunnen zij een e-mail sturen naar klantondersteuning:
hupvalue@msdirectservices.com


Enterprise Source Licensing Program
Klanten met de licenties Select License Software Assurance membership, Select Plus Software Assurance membership, Enterprise Agreement en Enterprise Subscription Agreement met 1500 of meer licenties voor Windows-desktopbesturingssystemen waarop Software Assurance van toepassing is, komen mogelijk in aanmerking voor licenties voor broncode van Microsoft voor gebruik bij interne softwareontwikkeling of testen.

24x7-ondersteuning bij problemen
Uw klanten met Volumelicenties hebben 24 uur per dag, 7 dagen in de week, toegang tot telefonische ondersteuning voor alle Microsoft-software. Het aantal toegekende telefonische ondersteuningsgesprekken is gebaseerd op de uitgaven van een klant voor Software Assurance. Dit omvat onbeperkte ondersteuning via het web op licenties waarop Software Assurance van toepassing is. Software Assurance-klanten met Microsoft Services Premier Support kunnen de toegekende telefoonondersteuningsgesprekken in het kader van Software Assurance overbrengen naar hun Premier Support-overeenkomst. Hierdoor kunnen de kosten van hun Premier Support mogelijk worden verlaagd en verkrijgen zij snellere en uitgebreidere technische ondersteuning. Afhankelijk van het gebruik, kan dit de productiviteit verhogen doordat de systemen minder vaak storingen ondervinden, wat weer kan leiden tot lagere ondersteuningskosten en het elders kunnen inzetten van IT-resources.


'Cold' back-ups voor herstel bij calamiteiten
Voor elke server met alle overeenkomstige CAL's— indien nodig — waarop Software Assurance van toepassing is, hebben uw klanten met Volumelicenties recht op het uitvoeren van één exemplaar van de software op een server die uitsluitend wordt gebruikt voor herstel bij calamiteiten.


TechNet-abonnement via Software Assurance
Dit biedt IT-professionals drie duidelijke voordelen:

TechNet Online Concierge Chat.
Live chatten met ondersteuningsmedewerkers van Microsoft die helpen bij het oplossen van problemen met IT. Klanten kunnen vragen insturen over waar zij downloads, patches of KB-artikelen kunnen vinden. Software Assurance-klanten krijgen toegang tot dit voordeel voor alle IT-professionals in hun organisatie.
 
Door TechNet beheerde forums.
Online forums bieden IT-professionals de mogelijkheid technische vragen te stellen en binnen 24 uur antwoord te ontvangen — met gegarandeerde juistheid. Ondersteuningsspecialisten van Microsoft bekijken alle inzendingen.
 

TechNet Plus Direct-abonnement via Software Assurance.
Eén IT-professional per klantorganisatie krijgt snelle en handige toegang tot alle volledige versies van commerciële Microsoft-software voor evaluatiedoeleinden, zonder beperkingen qua tijd of functionaliteit; twee professionele ondersteuningsadviezen; bètasoftware; E-Learning en de TechNet Plus-bibliotheek voor de laatste content, hulpmiddelen, beveiligingsupdates, gebruikersdocumentatie en Knowledge Base-bronnen. De rechten hierop variëren per type en niveau van de Volumelicentieovereenkomst en het aantal serverlicenties waarop Software Assurance van toepassing is. Aanvullende TechNet Plus-abonnementen kunnen (per organisatie) worden verkregen via Volumelicensieovereenkomsten.


Windows Fundamentals for Legacy PCs
Deze lichtere oplossing is bedoeld voor klanten met wat oudere pc's. Het biedt dezelfde beveiliging en beheerbaarheid als Windows XP Service Pack 2, plus een soepel verlopende migratie naar de laatste hardware en desktopbesturingssystemen. Windows Fundamentals kan helpen upgrades van de hardware uit te stellen en te besparen op de daarbij behorende kosten, te besparen op ondersteuning, en de productiviteit en de beveiliging te verhogen. Voor elke licentie voor een Windows-desktopbesturingssysteem waarop Software Assurance van toepassing is, beschikken uw klanten met de licenties Select License Software Assurance membership, Select Plus Software Assurance membership, Enterprise Agreement en Enterprise Subscription Agreement over het recht één exemplaar van Windows Fundamentals te installeren als de licentie voor het Windows-desktopbesturingssysteem. 


Extended Hotfix Support
Beschikbaar voor eerdere softwareversies die zijn overgegaan van Mainstream Support naar Extended Support. De jaarlijkse kosten behoren bij de voordelen onder Software Assurance, en Software Assurance-klanten hoeven zich niet meer binnen 90 dagen van de overgang van een product naar Extended Support aan te melden. Uw klanten met Volumelicenties met een Microsoft Services Premier Support- of Essential Support-overeenkomst kunnen alleen het tarief betalen per hotfix voor nieuwe, niet-beveiligingsgerelateerde hotfixes, wanneer zij deze nodig hebben voor in aanmerking komende productlicenties waarop Software Assurance van toepassing is.