+31 35 711 0876 Support Center   Remote Help

Mailbox instellen op iPhone (POP of IMAP)

Vraag:
Hoe kan ik een POP of IMAP mailbox instellen op een iPhone?
Tags: pop, imap, Mailbox, iPhone, apple, mega bite
Antwoord:

Stap 1:



In het hoofdmenu van uw iPhone klikt u op "Instellingen", hierna klikt u op "E-Mail, Contacten, Agenda's" 


Stap 2: 

 

Klik op Account toevoegen.


Stap 3: 

 

Kies anders.


Stap 4: 



Kies voeg mailaccount toe


Stap 5: 



Vul de gegevens in.
  • Naam: Uw naam

  • Emailadres: email@domeinnaam.nl

  • Wachtwoord: ******* 
     
  • Beschrijving: domeinnaam.nl of volledige email adres ( dit is alleen maar dat het voor uzelf herkenbaar is)


Stap 6:  





Kies voor POP of IMAP

Vul de gegevens in. 
  • Host Naam: mail.domeinnaam.nl  dus heb je @home  dan mail.home.nl bijvoorbeeld

  • Gebruikers Naam: email@domeinnaam.nl  (let op, sommige providers hebben hier  @domeinnaam weg gelaten)

  • Wachtwoord: *******

  • Uitgaande Mail Server (SMTP) :  hier gebruik je altijd de uitgaande server van de provider  die je op dat moment gebruikt  bv. Vodafone, Kpn, T-Mobile

  • Gebruikersnaam: email@domeinnaam.nl ( afhankelijk van uw aanbieder/provider kan het zijn dat @domeinnaam.nl weg gelaten moet worden)

  • Wachtwoord: *******
Klik vervolgens op Bewaar (rechtsboven). 


Stap 7:

Er verschijnt nu een melding dat het SSL certificaat niet klopt.
  • Klik op Cancel. U komt nu weer terug op de instellingen pagina.

  • Klik vervolgens op Save (rechtsboven).

  • Er verschijnt nu onderaan of je je account wilt opslaan of bewerken. Klik vervolgens op Save.

  • Klik vervolgens bij je instellingen op je account. Onderaan staan nu de optie Advanced. Klik op Advanced en zet SSL uit voor incoming settings.

De email wordt nu opgehaald.

Probeer meteen of u een email kunt versturen naar uzelf. Zo weet u zeker dat de uitgaande mailserver ook werkt,  en uw e-mail weer netjes bij u aanbied in uw inbox!


Terug naar het Knowledge base overzicht