+31 35 711 0876 Support Center   Remote Help

Dropbox verliest bodem: bestanden kwijt

Posted op: Maandag 13 oktober 2014

Net als bij een verhuisdoos geldt ook voor Dropbox dat je de dienst maar beter onderop beet kunt pakken. Gebruikers die één van de oudere versies van de clouddienst gebruikten, zijn door een bug nu hun bestanden kwijt.

Clouddiensten lijken zo veilig: altijd je bestanden opslaan in meerdere hoeken van het web. Maar een fout in de synchronisatiefunctie van Dropbox heeft ervoor gezorgd dat bestanden werden verwijderd. De bug in Dropbox' 'Selective Sync' heeft het jarenlang zorgvuldig opgebouwde archief van klanten die de dienst dachten te kunnen vertrouwen, in enkele seconden weggestreept.

In een verklaring aan slachtoffer 'Geoffrey' laat Dropbox weten dat "een klein aantal gebruikers" is getroffen. Het probleem zou in de laatste versies van de desktop-client al verholpen zijn, "maar we gaan aanvullend testen om dit [soort fouten] in de toekomst te voorkomen", aldus de opslagdienst.

Gebruikers die hun archief kwijt zijn, kunnen zich bij Dropbox per mail melden. Zij krijgen als goedmakertje één jaar gratis Dropbox Pro, ter waarde van 99 euro.


Bron: Webwereld
Terug naar het nieuws overzicht