+31 35 711 0876 Support Center   Remote Help

T-Mobile compenseert klanten voor grote storing van afgelopen weekend

Posted op: Dinsdag 18 augustus 2015

T-Mobile geeft klanten die in het afgelopen weekend last hadden van de grote storing een extra databundel van 500MB. Klanten die geen gebruik kunnen of willen maken van een databundel kunnen kiezen voor een tegemoetkoming van 1,50 euro of 125 T-Mobile Extra-punten.

Dat schrijft het bedrijf op zijn site. De storing die vrijdag 14 augustus begon en naast T-Mobile ook virtuele providers zoals Tele2 en Ben trof, duurde voor sommige klanten tot zondagmiddag. De compensatieregeling is gericht op de klanten die tot en met zaterdagochtend 15 augustus last hadden van de storing. Volgens het telecombedrijf bleef bellen met 112 in de tussentijd wel mogelijk, ook voor de mensen die niet naar normale telefoonnummers konden bellen.

T-Mobile berekende dat voor de klanten die tot en met zaterdagochtend problemen ondervonden een compensatie van 1,50 euro billijk is, maar de provider geeft zelf al aan dat deze compensatieregeling niet in verhouding staat tot de geleden schade of verstoorde dienstverlening. Het bedrijf strijkt daarom de hand over het hart en geeft iedereen een extra databundel van 500MB.

Toch zullen er ook mensen zijn die niets aan een databundel hebben of deze niet willen accepteren om wat voor reden dan ook. T-Mobile maakt in dat geval de financiële tegemoetkoming van 1,50 euro over of mensen kunnen 125 T-Mobile Extra-punten krijgen om te gebruiken voor accessoires of om te doneren aan een goed doel.

Een woordvoerder van T-Mobile meldt dat anderhalf miljoen mensen last hadden van de storing. Na zaterdagochtend waren dat nog zo'n 5500 klanten. Dit gold vooral voor mensen die niet wisten dat de telefoon gereset moest worden. Deze klanten zijn apart benaderd door T-Mobile. De compensatie voor deze klanten is eveneens 500MB, maar deze klanten kunnen kiezen voor een vergoeding van 3 euro in plaats van 1,50 euro en 500MB. Dit is berekend op basis van de servicekosten die een klant niet heeft gebruikt heeft, aldus T-Mobile.

Als laatste vraagt het bedrijf begrip voor de tijd die het gaat kosten om dit alles goed te regelen. Klanten worden 'in de komende dagen' per sms verder geïnstrueerd. Eventuele geleden extra kosten zijn declarabel en T-Mobile geeft daar binnenkort instructies voor.


Bron: Tweakers.net
Terug naar het nieuws overzicht