+31 35 711 0876 Support Center   Remote Help

Vodafone-klanten kampen sinds zondag met traag internet

Posted op: Dinsdag 18 augustus 2015

Vodafone heeft sinds zondag te maken met een netwerkprobleem waardoor sommige klanten last hebben van een trage mobiele internetverbinding. De provider laat via zijn support-forum weten op de hoogte te zijn en de problemen te onderzoeken.

De oorzaak van de storing is nog niet bekend en lijkt niet regiogebonden. Op Twitter zijn klachten over uit onder andere Rotterdam, Amsterdam, Assen en Breukelen te vinden. De problemen doen zich op 3- en 4G voor.

Vodafone schrijft het volgende:

"Momenteel merken we dat sommige klanten last hebben van een trage internetverbinding. Hierdoor kan het voorkomen dat sommige pagina’s en applicaties langzaam of maar gedeeltelijk laden."

Wij hebben dit momenteel in onderzoek en we doen ons best dit zo snel mogelijk op te lossen.
Proxy gooit mogelijk roet in het eten
OMT vroeg enkele lezers met een Vodafone-abonnement en klachten over traagheid een speedtest uit te voeren. Daaruit blijkt dat met de ruwe overdracht van data geen problemen zijn (17 tot 40mbps over 4G). Dit wijst naar de proxy die Vodafone-klanten verplicht gebruiken als oorzaak.

Een storing aan de Vodafone-proxy zorgde eerder dit jaar ook al voor problemen. Niet alle abonnementsvormen maken gebruik van deze proxy, dat zou verklaren waarom niet alle klanten last hebben van de trage verbinding. De proxy is te herkennen aan het adres http://1.1.1.1/ dat voor URL’s van bijvoorbeeld afbeeldingen geplaatst wordt.


Bron: OneMoreThing
Terug naar het nieuws overzicht